I have seen the future

Snön har kommit, äntligen! Hoppas verkligen den stannar. En jul utan snö är liksom ingen jul. Varje år står "En vit jul" med på min önskelista. Ibland har jag varit snäll, andra år har jag tydligen varit mindre snäll. Verkar som att år 2009 var ett år där jag var hyfsat snäll i alla fall, chanserna för en vit jul verkar ju ganska bra i alla fall.

Om en vecka vet vi. :)

---

Veckan i den kungliga huvustaden var riktigt trevlig. Att få vakna upp kl 07:30 är kanske inte riktigt min melodi (jag är verkligen ingen morgonmännsika, och speciellt inte efter att inte ha behövt gå upp före kl 10:00 i flera veckor). Men när man fick se lilla söta Greta, ja då brydde man sig mindre om vad klockan var.

Man smälter ju när Greta kommer gående med en bok och utsträkta armar och vill bli sitta i ens knä och man ska "läsa" boken före henne. Sådana stunder förgyller ens vardag, eller en vecka nästan.

---

En innebandyfri helg var helgen som gick. Istället blev det en Ålandskryssning och klassfest. Ålandskryssningen kändes lite sådär, jag hade förväntat mig mer. Men maten får högsta betyg och resesällskapet får bra betyd dom med. :)

Jag missade början av klassfesten p.g.a. kryssningen. Men väl där var det roligt att träffa gänget igen. Nu när vi har uppsats ses man inte lika ofta och några som jag gick med förra året läser andra kurser så dom har man inte sett lika ofta. Vi är ett otroligt skönt gäng, alla kan umgås med alla och det är en jäkla bra stämningen i klassen. Och tro mej, det är fan inte vanligt i en Universitetsklass. Jag vet bara hur det var på historian, efter ett år tillsammans kunde jag namnen på kanske 70% av klassen och var bekant med kanske 30%. Hur många jag har kontakt med idag? Två stycken regelbundet, och båda går i idrottsklassen.

Nu betyder det ju inte att alla kommer hålla kontakten med alla i idrottsklassen. Men förutsättningar finnas ju och är större än i andra klasser. För det skillnad att sitta i en föreläsningsal där man inte behöver ta kontakt med andra elever, än i en idrottshall där man "tvingas" träffa de andra och kommunicera.

KaU Idrottslärare 08-09! Vilken klass!

---

Efter en innebandyfri helg blir det lite mer av den varan denna veckan. Juniormatch imorrn, styrelsemöte och julbord med HIBS på onsdag, samma sak har VIBF på fredag och A-lagsmatch på lördag. Plus att jag ska försöka se Värmlandslaget på söndag i Molkom. Innebandy är livet!

Redan idag var det innebandy. Jag var med och coachade Asplundsskolans killar i skol-SM, tillsammans med min "gamla" idrottslärare Mattias Abrahamsson. Tyvärr gick vi inte vidare. Det hade räckt med oavgjort mot Kil, men det blev förlust med 6-4. En viss Anton Westlund avgjorde, inte helt otippat kanske.

Men Anton Westlund för ursäkta. Dagens spelare och dagens behållning var en kille i Asplundslaget. Killen går i årskurs 7 och var enda utespelare i både Asplund, Kil och säkert också Sunne som går i sjuan som spelade idag. Men det syntes då inte på plan. Med ett mycket fint spelsinne, utmärkt passningspel, ansvarsfullt spel i defensiv och målfarlig visade Daniel Brokvist upp att ålder inte har någon betydelse. Jag såg Daniel spela redan i våras och var imponerad redan då, men nu var första gången jag såg han mot lite tuffare motstånd. Och han gjorde mig, som sagt, inte besviken. Det ska bli spännande att följa denna talang framöver. :)

---

För övrigt anser jag att Ekshärads Sporthall bör byggas ut samt att Hagfors behöver en ny sporthall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0