Silly season tar ny fart

Efter att gått på sparlåga under juni så tar silly season i innebandyn lite extra fart i juli. I alla fall här uppe i de norra skogarna i Värmland. HIF presenterade idag Sofie Hellquist, ny målvakt från Per-Ols IBF (roligaste namn på en innebandyförening i Sverige?). Sofie är en alla dom som ska börja på innebandygymnasiet, och har varit med i Västmanlands distritkslag i tre år, inte illa. Kan inte påstå att jag har superkoll på Sofie, men av det jag sett så kommer hon ge överiga HIF-målvakter en rejäl utmaning om platsen i kassen.

En lite mer namnstarkt värvning (i alla fall i Värmland) kommer nog HIF presentera vilken dag som helst. Det handlar om en av landskapets allra med talangfulla backar. Tidigare har hon spelat i Munkfors IBK, men har nu valt att bytta över till "ärkerivalen" HIF. Jag vågar påstå, trots att det är 9 juli, att med detta nyförvärv samt tidigare förstärkningarna Katrin Sjöberg och Mia Wahlsten så ser jag HIF som skyhöga favoriter till seriesegern. Man vann serien ifjol och kommer nu till spel med ett bredare, starkare och helt enkelt ännu bättre lag. Dock, ett bra lag på pappret har aldrig vunnit en serie genom att bara vara ett bra lag på pappret (läs Real Madrid mellan 2003-2006, bl.a.).

Dock har jag en känsla av att HIF kommer bli riktigt farliga i år, finns det något lag som kan utmana i Värmland? Nja, knappast, som det ser ut nu i alla fall.

---

HIF värvar på (vet att två spelare till är på ingång, via gymnasiet), och vi vill ju inte vara sämre. Som jag nämnde tidigare, vi har letat efter en ytterligare en back. Och vi har hittat killen vi vill ha. Han är verkligen helt perfekt för oss. Först och främst är det en mycket bra och talangfull spelare, duktig i sitt defensiva spel, men också farlig (för motståndarna) i det offensiva spelet, har bra meriter, har en mycket bra ålder (ni kommer förstå senare, om vi får han) och även ger verkligen intrycket av att vara en mycket bra person vid sidan av plan, ambitiös, seriös, ödmjuk, träningsvillig. Sådana killar vill jag ha i mitt lag. Med sådana killar kan man bygga ett riktigt bra lag.

Vem är då denna spelare? Nja, jag säger inget. Inte förräns det är klart, om han nu ens blir klar för oss. Vi är inte ensamma om intresset, hoppas dock han gör bra val, alltså väljer oss.

Ni får helt enkelt vänta och se.

---

Varit på träning idag (eller ja, igår, onsdag). 18 utespelare och två målvakter, av 27 möjliga. Mycket härligt. Hoppas det håller i sig killar!

---

Måste säga att vädret idag har varit helknasigt. Varit allfrån åskskurar till skolsken och shortväder till regn igen, och så fram och tillbaka hela dagen. Ingen logik alls, men i och för sig, finns det logik i vädret nångång?


---

Redan torsdag, vart tar dagarna vägen egentligen? Bara försvinner. Men jag klagar inte, varje dag för en ju närmare helgen. :)

Annars händer det inte så mycket här uppe i skogarna om jag ska vara ärlig. Och det händer kanske inte så mycket nån gång egentligen heller ;). Men nu är det riktig stilje tycker jag. Men i och för sig, det kan ju bero på att jag är uppe till kl 2, sover till 10:30, börjar jobba 12:30, slutar 18:30 och sedan degar framför TV, datorn eller sitter i telefon (ja, det är om innebandy, vad annars skulle de vara liksom? ;).. ). Med andra ord ser jag inte så mycket av vad som nu eventuellt kan hända. Kanske dags att göra något åt detta?

---

Dagens video blir Bille Jean med den nyss bortgågne Michael Jackson. Uppträdandet är från Motowns 25 års jubileum 1983, och detta är första gången världen från se den s.k. "Moonwalken". En lite "rolig" annekdot angående uppträdandet är att det sägs att när Jackson går upp på scen så har inte tänkt ut någon koreografi, utan kör hela uppdrädandet på ren improvisation.



---

För övrigt anser jag att Ekshärads Sporthall bör byggas ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0