Snart är väntan över

Känner ni att det börjar närma sig? Snart börjar fler och fler pass flyttas inomhus, fyspassen kommer snart minskas. Träningsmatcherna är en månad bort, snart börjar det på allvar. Snart, ja verkligen snart börjar innebandysäsongen på allvar.

Är det bara jag som är sjukt laddad och förväntansfull?

Många har väntat i flera veckor, månader, kanske inte år, men väldigt länge på att just denna säsongen ska dra igång. Att augusti ska anlända med träningsmatcher, inflyttningar i lägenheter, utprovningar av träningsoverall, inhandlande av nya klubbor och allt som hör augusti till. Och jag är inget undantag, jag ska erkänna att ingen säsong har jag längtat till så mycket som denna. Det känns som mycket roligt har hänt och ännu mer roligt kommer att hända under säsongen. Både HIBS och HIF genomför satsningar som inte ens är i närheten av det som varit tidigare i dessa trakter. Visst, det kan bli så att man förväntar sig för mycket. Men jag vet inte, jag tror vi går en mycket rolig höst till mötes.

Det är förutom seriespelet i damernas div 2 och herrarnas dito, även juniorallsvenskan, USM-kval i Hagfors (killar och tjejer), USM-regionslutspel (killar), DM-regionslutspel osv. Sen förstås alla andra vanliga matcher. Det kommer finnas mycket innebandy att se under säsongen om man bor i Hagfors!

---

Det är inte varje man blir ombedd att man ska skriva oftare i sin blogg. Men allt har en första gång, eller vad är det man brukar säga. Och visst är det kul att höra sådant, alltid roligt att få uppskattning. Inte alla som har ett eget fan. ;)

---

HIF presenterar nyförvärv på löpande band. Klubben som egentligen aldrig tidigare har värvat några spelare, förutom från Munkfors och möjligtvis Lekvattnet, har på kort till värvat från Molkom, Filipstad och ändå från Forshaga! Men jag tycker det är kul och det visar att HIF seriösa satsning har gett ringar på vattnet, spelare vill spela i Hagfors. Så mycket ringar på vattnet att Adina Bengtsson kommer åka ända från Karlstad till träningarna och att Katrin Sjöberg lämnar Spångbergsgymnasiet för att flytta till Hagfors. Och att Mia Wahlsten lämnar SK Örnen för att pendla upp till Hagfors. Måste passa på att skriva några rader om just Mia. Att Adina och Katrin var lite mer kända för mig innan de värvades stämmer nog också in på många andra, men Mia ska jag villigt erkänna hade jag ingen större koll på. Men när hon fick hoppa in i killmatchen på återträffen för de blivande gymnasieelever i maj, blev jag helt paff, hon var inte bra, hon var grymt bra. Jag kan bara citera en annonym kille (bäst att inte skriva vem tror jag) "när vi värmt upp ett tag så hon 'ja nu kan ni börja skjuta på riktigt', men det gjorde jag ju redan!". Mia kommer bli ett bra nyförvärv till HIF och vara en viktig pusselbit på vägen till division 1. För målet måste väl vara division 1 för HIF?

---

Dagens video blir Kings of Leon med deras hit Use Somebody. Vi kan säga att låten är tillängnad mina fans. ;)



---

För övrigt anser jag att Ekshärads Sporthall bör byggas ut.

Kommentarer
Postat av: Johan G

Mia är verkligen störtcool! :p

2009-07-13 @ 15:19:33
URL: http://jogus.blogg.se/
Postat av: josse

kolla in min blogg och kommentera :)))

2009-07-16 @ 12:36:53
URL: http://josefliin.blogg.se/
Postat av: Mia Wahlsten

Jag får passa på att tacka för de fina komentarerna och de lite smått roliga citatet. Hif har jallfalla en ny målvakt som alltid sicktar uppåt, men hon klarar de inte själv. Därför valde hon HIF i år! med ett stort smile. :D

2009-07-20 @ 00:31:10
Postat av: Johan

Det var så lite så Mia. Roligt att höra, jag tror att både du och HIF kommer starta en resa som med stor chans slutar i div 1 till våren. :)

2009-07-21 @ 01:34:24
URL: http://johancarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0