Bröllop, Voddler och mycket mera

Jag var på bröllop i lördags. Min syster Anna gifte sig med sin Peter i Stockholm. Och det var som ett bröllop ska vara. Glädje, skratt, tårar och fest. Får lov att återigen säga GRATTIS till makarna Gärdin och tacka för en trevlig helg! Och Peter, se till att sova lite, det gör inget om du missar en baseballmatch, det är trots allt inte World Series än.

---

Jag fick mail idag från Bredbandsbolgaet. Jag hade fått en inbjudan till Voddler, något jag tydligen anmält mig till för nån månad sen. Vad är då Voddler? Enkelt förklarat, Spotify fast för filmer. Och sagt och gjort, jag laddade ner programmet. Än så länge har de inte så många filmer. Men några guldkorn fanns det och kvalitén var riktigt bra. Och den enda reklamen man får stå ut med är 4-5 minuter innan filmen börjar, och då kan man ju göra något annat under den tiden. Så Voddler kommer att användas flitigt framöver. Gratis film direkt i datorn och lagligt dessutom. Inte helt fel.

---

Förlust för A-laget borta mot Aston i lördags. 3-2 vann seriefavoriterna. Jag såg ju inte matchen, men resultat och rapporterna säger samma ska. Vi gjorde en bra match. Försvarsspelet satt riktigt bra och Thomas var till och med nöjd med detsamma, och är det så, då gjorde killarna en bra match. Dock kunde vi vara lite mer effektiva framåt. Men det kommer, Rom byggdes inte på en dag som det så fint heter.

Surahammar hemma på lördag. Sura som måste ses som Astons främst utmanare. Sura som har kanske seriens med uppmärksammade spelar, Jack Kvist, i laget. Killen som i somras tackade nej till både Falun och Västerås i  SSL. En av Sveriges bästa 91:or är en kille jag tycker ni ska passa på att komma och spana in, för nästa gång ni ser han är nog i TV-sändning från TV4 Sport.

---

Sverige missade VM och Lagerbäck slutar. Men den diskussionen tar vi nästa inlägg. Nu får det räcka för denna gången.

---

Denna låten har fastnad på hjärnan senaste dagarna. 90-tals nostalgi.



---

För övrigt anser jag att Ekshärads Sporthall bör byggas ut samt att Hagfors behöver en ny sporthall.


Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för bästa talet!

Puss och kram till lillebror från Stockholm.

ps P hälsar att det blir en del baseball här ds

2009-10-18 @ 21:17:28
Postat av: Johan

De var så lite så!

Tack så mycket själv!

Kramar

2009-10-18 @ 21:30:39
URL: http://johancarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0