Tid

I måndags fyllde världens bästa Greta ett år! Tänk ett helt år har passerat sedan syrran ringde mig och berättade att lilla Greta födds. Det är kanske en klyscha att tiden går fort eller "tänk va fort åren går", men f*n det stämmer ju. Så nu är Greta på väg att bli stora tjejen!



GRATTIS än en gång charmtrollet!

På tal om tid så har jag snart pluggat i 4.5 år och det känns verkligen inte som att det var 4.5 år sedan jag flyttade ner till stan för att börja på Universitet. Men samtidigt när jag tänker efter så är det ju mycket som hänt på dessa år. Allt från första uppsatsen som skulle lämnas in, den överdrivna ångesten för första tentan, alla fester, alla härliga männsikor man träffat. Åren har också innehållet ett fotbolls-VM i Tyskland och ett EM i Österrike som jag besökt. Vunnit serier i innebandy, åkt ur serier i samma sport och så mycket mer inom just den sporten. Men ändå, 4.5 år, en femtedel av mitt liv nästan. Har det verkligen gått så länge? Ja tydligen, siffror ljuger ju sällan. Det är väl som klyschan ändå, "tänk vad åren går". Och om mindre än sex månader har jag närmare till 30 år än 20 år. ;)

---

Håll koll på HIBS.nu närmaste dagarna. Kan bli lite överraskningar, vem vet.

---

Haft lektion om hur statistikprogrammet SPSS idag. Kanske inte den lektionen som de flesta uppskattat allra mest, men jag var mer nöjd. Älskar ju statistik i alla dess former. Så det var kul att få lära sig lite mer om hur ett såpass avancerat program funkar. Mindre nöjd var nog Fritte, han såg mer och mer komfunderad ut ju längre lektionen pågick. :)

---

Hade besök av Stöllman i helgen. Det var riktigt gött att träffa han igen. Saknar våra två år tillsammans på Duvkulla. Blev många timmars snack om allt mellan himmel och jord, många timmar framför TV:n med film, spel o.s.v. Det saknar jag ska jag villigt erkänna. Kompisar som Stöllman växer inte på träd. Vi får hoppas att han inte blir kvar i Norge hela livet nu. ;)

---

Hittade ett videoklipp som väcker härligt minnen. Man får rysningar när man ser det. Sen är låten helt underbart go också.



---

För övrigt anser jag att Ekshärads Sporthall bör byggas ut samt att Hagfors behöver en ny sporthall.

Kommentarer
Postat av: Lina Segerblom

jahaja!!SPSS alltså - fick ni något signifikant resultat???

2009-10-24 @ 23:47:36
Postat av: Alex

Otippat nyförvärv faktiskt...

2009-10-25 @ 00:22:55
URL: http://alexhell.blogg.se/
Postat av: Johan

Öhh.. kanske vi fick.. vi ska ha en handledning till nästa vecka.. Får se om vi lär oss signifikant resultat då kanske..:P

2009-10-25 @ 00:27:50
URL: http://johancarlsson.blogg.se/
Postat av: Johan

Ja kanske de. Vi får se om vi scoutat rätt eller inte, Alex.

2009-10-25 @ 00:28:44
URL: http://johancarlsson.blogg.se/
Postat av: Greta

Hej Morbror! Greta här. Snygg bild ;) I dag har jag haft kalas igen. Har nu firat min ettårsdag tre gånger! I fredags gick jag 8 steg! Nära nu. Kom och hälsa på mig snart. Kram Greta

2009-10-25 @ 17:33:38
Postat av: Johan

Ja visst är det en snygg bild! :)

Jag har allt hört om den framsteg med stegen! :)

Jag kommer, snart. Kram

2009-11-02 @ 22:19:55
URL: http://johancarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0