Torsdag

Var på hockey igår med pappa. FBK - Detroit. Tycker FBK stod upp ganska bra, hade lite för mycker respekt i första perioden. Men efter målet i andra perioden såg det bättre ut. En spelare som verkligen visade upp sig igår var Marcus Johansson. Och jag var inte ensam att tycka det, både Detroits tränare Mike Babcock och Henrik Zetterberg sa samma sak. Den annars roligaste kommentaren var att Babcock sa efter matchen att om 10 år så kunde han tänka sig att komma till Sverige och coach FBK. Wow! En av världens mest meriterande och erkänt duktiga tränare kan tänka sig FBK! Fixa kontrakt till nu Loob!

---

Idag väntar föreläsning med Henrik om forskningsmetodik. Ämnet kanske inte är det mest upphetsande. Men Henrik lyckas alltid få till bra föreläsningar, så jag hoppas på det idag också.

Ikväll blir det bio med Anton. Flickan som lekte med elden ska ses. Och vi såg ju ettan i serien (Män som hatar kvinnor) i våras och jag i alla fall hoppas på att de lyckas lika bra med tvåan.

---

I helgen drar seniorserierna igång i Värmlandsseriena och jag ska försöka ge på en tippning i nästa inlägg. Och kom ihåg att även om jag tippar just ert lag som tabelljumbo så kanske ni vinner allt ändå. Jag tippade ju nämligen Karlskoga som jumbo ifjol, och de vann ju serien. :)

Som tur är jag bra sällskap. Sportbladets store hockeykrönikor Mats Wennerholm tippade Carolina Hurricanes att komma sista, på plats 30, i NHL inför 05/06. Hur gick det? Carolina vann Stanley Cup den säsongen.

---

På frågan vem är världens just hetaste fotbollspelare så skulle kanske inte så många svara Ryan Giggs. Men jag tror jag nog skulle kunna svara det. Han har varit helt fantastisk senaste veckorna. På de tre senaste matcherna som han spelat, har han gjort 1 och spelat fram till ytterligare 6, och då har United totalt bara gjort 8 mål! Inför helgens match mot Stoke hade han själv skapat 24 målchanser, mest i PL, och det tar bara typ 5 minuter efter att han hoppat in innan han spelar fram Berbatov till 0-1 och sedan slår frisparken som O'Shea gör 0-2 på. Ryan Giggs, 35, kanske bäst av alla just nu!

Se och njut på annars tre underbara framspelningar till Fletchers två mål och Owens avgörande mot Man City.



---

För övrigt anser jag att Ekshärads Sporthall bör byggas ut samt att Hagfors behöver en ny sporthall. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0