Äntligen Nyköping!

Idag börjar årets absoluta höjdpunkt inom innebandy. Då menar jag återkommande höjdpunkt (USM är, var och kommer vara den stora höjdpunkten 2010). Idag börjar SDF-SM för 17-åringar i Nyköping. SDF-SM? Vad är det kanske några av er som inte är innebandynördar undrar, enkelt förklarat, TV-pucken fast i innebandy och för både killar och tjejer.

Festen börjar idag, jag och resten av min medresenärer anländer dock inte förräns imorrn. Vi litar att Värmlands killar och tjejer kan vinna dagens matcher utan vårt stöd. ;)

Extra kul när det är elva (11!) spelare med från HIBS och HIF. Hoppas det går bra alla dom, och Värmland förstås.

HIF slår oss med 6-5 i år, hoppas dock att vi i nästa 17-SM tar revansch! ;)

---

Killar har hamnat i samma grupp som Västmanland, Västernorrland, Västerbotten och Östergötland. Jag har långt ifrån bra koll på motståndet, men något säger mig att dagens match mellan Värmland och Västmanland blir även matchen mellan de två lag som går vidare från gruppen. En gruppfinal i premiären tror jag alltså.

Tjejerna ska möta Göteborg, Västergötland och Östergötland. Jag tycker Värmland har ett bra lag, trots få spelare med rutin från elitserien och division 1. Om jag har dålig koll på kill-sidan så är den inte bättre på damsidan direkt. Men jag hoppas på avancemang för tjejerna!

Visst hade det varit lite kul om Västergötlands killar hade varit med i killarnas grupp istället för Östergötland? Fem lag i samma grupp som alla börjar på V.

Jag vet, ibland krävs det int mycket att tillfredställa en nörd som mig.

---

Finns en person jag verkligen lider med idag, Albin Englöw. Just nu ligger han hemma i sin säng på sommarvägen när han egentligen borde vara på väg till bussen. Han är sjuk och kommer inte spela idag och nog inte imorrn. Jag hoppas han lyckas bli frisk snabbt dock och kunna ansluta till sina lagkamrater under helgen. Värmland behöver sin bästa målskytt!

---

GRATTIS ARVIKA! På vilket imponerande sätt ni säkrade avancemanget till nya div 1!

---

Jag har självklart med mig datorn till Nyköping, så håll koll på bloggen under fre-sön.

---

För övrigt anser jag att Ekshärads Sporthall bör byggas ut samt att Hagfors behöver en ny sporthall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0