Då var äventyret för denna gången

Västergötland blev för starka. Sankell och Hedlund visade klass och ledde sitt lag till final. Värmland försökte verkligen, men det gick inte vägen. Men killarna ska verkligen vara stolta de har visat upp en härlig moral och bredd blandad med spets under SM:et, precis som ifjol. Ifjol var det tre starka kedjor som bar Värmland och samma i år. Inte i någon match har det varit en enskild matchhjälte utan det har varit laget som vunnit. Alla spelare har producerat, förstås lite olika mycket, men att alla killar producerar är inte alls vanligt på ett SM.

Men visst är det några killar som övetygad lite extra bland killarna, som sig bör. Och jag tänkte delge mina tankar om dem.

Börjar med Erik Andersson. Molkomskillen från GS 86 har var Värmlands bäste back under hela turneringen, hans skada i semin blev ett tungt slag för Värmland. Med stabilt och fysiskt spel i defensiven har inget trygghet och med sitt farliga skott har han ständigt varit ett hot för målvakterna och det blev ju flera mål. Erik visade att han är mogen för mer ansvar i GS i framtiden, mycket mer än han fick i år.

Adam Colling, han får ofta höra "han kan bara spela med brorsan", "han är inget med utan Nisse och Tom". Men jäklar vad han mot bevisade alla. Framförallt igår klev han fram när det behövdes som bäst, två matcher i rad fick pris som matchens spelare. 9 poäng innan semin och dessutom ett otroligt jobb i BP och slitit i styrspelet.

Markus Sandberg, Arvika. På förhand var han inte, hos mig i alla fall, given på två femmor. Men han motbevisade mig verkligen. Killen har inte det hårdaste skottet, men han skjuter direkt, tvekar aldrig. Två viktiga mål i semin bland annat. Arvika har en sniper som jag hoppas de tar vara på. Han fortsätter den fina traditionen Kicken och Tobias Henrysson börjat.

Anton Kjellman, kaptenen från Karlstad. Har förstås höga krav på sig med både bindeln och division 1-rutin. Kanke inte den som utmärker sig så mycket, men inger trygghet och stabiltet, går in fin framtid till mötes i KIBF. En ledare på plan också, något som gått i arv från de äldre bröderna.

Lagets målkung David Endl ska också ha beröm. Åtta mål är verkligen ett fin siffra och något David ska vara nöjd över. En ledare på plan som alltid puschar på lagkamraterna, visar prov på fin teknik i det offensiva spelet, utmärkt volleyspel och ett rappt skott. Fick gå ner som back i semin och skötte sig bra även där.

Man som sagt, laget Värmland var det som vann matcherna. Men dessa killar tycker jag förtjänar lite extra textutrymme.

---

Nu är det final mellan Västergötland och Västerbotten. Hoppas på norrländsk seger, men något säger mig att firma Sankell/Hedlund avgör, igen.

---

Idag har jag blivit 25 år. Med andra ord, numera är jag nämare 20 än 30. :P

---

För övrigt anser jag att Ekshärads Sporthall bör byggas ut samt att Hagfors behöver ny sporthall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0