Intrycken från första dagen i Nyköping

Det har varit en händelserik dag. Den började som sagt 04:45 på Kronoparken och nu sitter jag i lobbyn på hotellet och ska snart gå och lägga mig. 07:30 ringer klockan, 08:30 ska vi se Västergötland vs Hälsingland, Sankell vs. Jonsson!

Jag och mina medresenärer har haft det riktigt roligt, det har blivit många skratt, allt från att Totte skulle köra bilen (han kör normalt sett bara automat-bilar, så det blev lite roligt minst sagt) till att Oskar visade att han verkligen är Lennarts pöjk. Det var så att mot Östergötland när Värmland ledde med 6-5 så glömde seket att sätta igång klockan. Och som ni alla vet, Lennart är ju inte rädd för att säga vad han tycker om domaren och seket. Och nu visade Oskar att det inte bara är pappa Thorén som har den egenskapen. Orden Oskar sa kanske inte passar att skriva här i bloggen, sen hotade han med kasta in saker till seket också. Som tur var han avstod han från det sista.

---

Vi har sett Gästrikland två gånger och vi har fastnat för några lirare. Viktor Johannesson, IBK Alba, är som en kopia av Magnus Stjernberg. Rightare, relativt kort, pannband, lite halvlångt hår, lirare och duktig offensiv. Sen är den en back vars namn jag inte har lagt på minnet, men även han från Alba. Ett skott som många skulle drömma om, bra fart och funktionell teknik. Namnet återkommer jag till.

---

Värmland har hunnit med att vinna en match. 7-0 blev det mot Västernorrland. 1+5 för Jesper Karlsson hittils (bäst i laget), trots att alla som sett han spela i år, vet att det finns en hel del kvar att ta ut. Något säger mig att vi får se en växel till imorrn (lördag).

Måste nämna Adina Augustsson. Fan va jävla bra hon är alltså. Så jäkla klok i spelsättet, står rätt, fattar rätt beslut etc. Och när det krävdes som mest kliver hon fram och gör två mål mot Östergötland och avgör matchen. Hon må vara yngst i laget, men det gäller endast på pappret.

---

Ifjol fick man ställa in de sista gruppspelsmatcherna i "Lilla ishallen". I år hann man tre matcher innan isen hade "gått igenom" mattan, det blir kondes på matchen och därmed vått och stor skaderisk. Ett fiasko förstås, man hade ju hoppats att man hade lärt sig av misstagen. Men icke tydligen.

---

Nu blir det sängen. Återkommer imorrn.

---

För övrigt anser jag att Ekshärads Sporthall bör byggas ut samt Hagfors behöver en ny sporthall.

Kommentarer
Postat av: Margot Carlsson

Grattis Johan på din 25-årsdag imorgon söndag. Kör försiktigt hem, vi väntar med födelsedagsmiddasg/mamma o pappa

2010-04-10 @ 08:02:13
Postat av: dyxen

Oskar är ju snäll! fast han är son till sin far.

2010-04-10 @ 10:49:46
Postat av: Johan

Mamma: TACK SÅ MYCKET!



Dyxen: Ja idag visade han verkligen det. Och klart Oskar är snäll!

2010-04-11 @ 23:56:47
URL: http://johancarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0