Killarna att kolla in

Jag kan inte hålla mig ifrån bloggen, inspirationen från SDF-SM gör att jag måste skriva lite mer. Jag har kollat lite vilka spelare som blivit uttagna i resp. distrikt och finner att många intressanta 93:or och 94:or finns med. 92-kullen har jag sämre koll, tyvärr. Men vissa namn känner t.o.m. jag ingen.

Det finns många lirare man spana in. Stockholm är ju ett lag med många profiler som Borgqvist och Ulvhag med meriter från Järfällas resp. AIK:s SSL-lag. Eller talangfulle 93:an Jesper Skalin. Men framförallt finns det en back som jag vill spana in. 93-lagets kapten Sebastian Nielsen. Jag skrev efter 15-SM förra året att Nielsen är en framtida U19-kapten, killen har pondus, andas ledaregenskaper och måste vara en kille alla vill ha i sitt lag. Eftersom jag missat Älvsjös matcher som gått i Värmland i år, så ska det bli spännande hur supertalangen från 08-land har utvecklats sedan sist.

Från favoriter till det lilla stora distriktet Hälsingland. Jakob Jonsson, det namnet ger nog många i HIBS mardrömmar. En gänglige centern från Hudiksvall har gjort en dundersäsong i div 2 och öst in poäng. Han tillsammans med den spelgeniet Viktor Jansson blir Hälsingslangs farligaste offensiva duo. Nämnde jag att de var födda 93 och 94?

På tal om 94:or. Det nästan bästa med helgen är att man återigen ska få Fredrik Josefson i aktion. Min stora favorit från Linköping i januari. Killen jag skulle kunna betala för att få till det laget jag är aktiv i. En tränares dröm. Nu ställs han verkligen på prov, att som back spela SM mot två äldre är en utmaning. Men jag hoppas Fredda (eller är det Freddan de kallar honom??) will rise to the occasion.

Påtal om backar. Joachim Rosengren, kapten i FCH i USM, finns självklart med i Skånes lag. En kille som påminner mycket om Sebastian Nielsen. Reslig back med ledaregenskaper, pondus, spelförståelse etc. Han ska det också bli kul att följa i några matcher.

Kan ju inte undgå att nämna Alexander Rudd. Killen från Sandviken som växt ut till en poängmaskin i RIG i norra tvåan och given i U19-landslaget. Såg han ifjol och imponderades, litar på att jag gör det i år också.

Finns fler jag vill se. För att nämna några.
- Jesper Sankell, Västergötland, supertalangen som precis skött upp Mullsjö i SSL. Undrar om han utvecklat den viktigaste talangen än? Rykten säger det i alla fall.
- Sebastian Palmqvist, Västmanland, 94:an som säts på ordentligt prov nu. Killen utan svagheter (alltså allt kan bli bättre, men inga brister som sticker ut, av det jag sett).
- Adam Persson, Västernorrland, 94:a och ordinarie back i div 1 i Granlo. Missade han i Linköping, det ska jag inte göra nu.
- Jonathan Hirvonen, Västmanland, Sura-killen som lite överraskande har testas i U19-landslaget. Jag missar ju dock när han ska spela ikväll mot Värmland, är ju kvar i Karlstad idag.
- Andreas Hedström, Södermanland, bästa målvakten jag såg bland 93:orna ifjol.

Med flera, med flera.

Tyvärr får man ju inte Niklas Maripuu, supertalangen som debuterade i SSL redan 08/09, har valt att satsa på fotbollen istället. Tråkigt, verkligen. Men har ju tydligen kapten i 92-landslaget, så vem kan klandra honom?

---

Värmland då? Det tar vi senare idag.

---

För övrigt anser jag att Ekshärads Sporthall bör byggas ut samt att Hagfors behöver en ny sporthall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0