GOD JUL

Jag gör ett kort inhopp här på bloggen innan den riktiga blogg-comeback efter julhelgen.

Jag vill önska alla er läsare en riktigt GOD JUL!

Hoppas ni får en helg med mycket glädje, värme, klappar och förstås mycket god mat.

Vi syns igen på måndag, då blir det ett rejält inlägg, det finns mycket jag vill skriva om.

- - -

Om ni har en stund över i alla julstress så rekommenderar jag verkligen att se på klippet nedan, det är min julklapp till er. På nyårsdagen har NHL sin årliga Winter Classic, en utematch mellan två lag. I år föll valet på Pittsburgh Penguins och Washington Capitals. Eller ska vi säga mellan Kris Letang och Mike Green, Evgeni Malkin och Nicklas Bäckström och framförallt Sidney Crosby och Alexander Ovechkin. I samband med matchen, som kommer spelas på Heinz Field i Pittsburgh, så kommer båda lagen att under december att följas av TV-team från HBO (som gjort succer som Rome, House etc). De kallar serien 24/7 Road to the NHL Winter Classic. Första avsnittet gick förra veckan i USA, andra gick i natt.

På youtube finns första avsnittet. Se och njut. Sportdokumentär när det är som allra bäst. HBO har fått all access, man får se allt. Från matchbilder till taktiksnack, hemma-hos-repotage till intervjuer. Detta är bland det bästa jag sett när det gäller sportdokumentärer och sportfilmer. En måste för alla sportsfans.



- - -

För övrigt anser jag att Ekshärads Sporthall bör byggas ut samt att Hagfors behöver en ny sporthall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0