Och året var

På 1960-talet bodde det, tro det eller ej, 21 029 personer i Hagfors kommun (och med det menar jag alltså den ytan som Hagfors kommun täcker idag, för på den tiden var Ekshärad, Gustav Adolf och Norra Råda egna kommuner). 21 000! Ja ni läste rätt. Idag, eller ja 2009, bodde det 12 636 personer på samma yta. En minskning med nästan hälften.

Men, det finns ljus i tunneln. I mitten av augusti ökar siffran med en person, undertecknad ska för första gången i mitt liv bo i Hagfors.

Börjar vändningen tillbaka mot 21 000 samtidigt? Det får framtiden utvisa. ;)

- - -

Oj, det finns så mycket jag tänkt skriva om. Under sommarn jobbar på posten och det blir några minuter, timmar, per dag då man sitter och kör och då brukar jag komma på en massa saker jag skulle vilja ta upp. Men nu när jag sitter och försöker komma på vad det är jag tänkt och funderat på så är det tomt. Blankt. Kommer då inte på något.

- - -

Min chef brukar fråga mig varje dag, mest på skämt kanske, om jag gjort någon värvning. Och svaret, varje dag, blir detsamma, nej.

Och så förblir det nog också. Vi har några spelare, ja ni vet nog vilka det är, som fortfarande inte är helt klara för spel under 2010/11. Några mycket duktiga spelare som vi förstås hoppas finns med i laguppställningen i premiären mot Runsten. Men dit är det en bit kvar och en del "hinder" kvar komma förbi. Men jag är ständig optimist och jag hoppas det ska ordna till bästa, för alla, i slutändan.

- - -

Skrev ju inte vart i den stora staden Hagfors jag ska bo. Jag ska bo det som kallas "nya" HSB. Det är inte alls nytt, men det är väl de nyaste HSB-husen i Hagfors. Ungefär som att bostadsområdet Sundfall fortfarande kallas det nya området. Men hur länge sen är det sen det verkligen vart nytt? 15 år? 20 år?

- - -

Fick mig en rätt rejäl käftsmäll av Iniesta. Jag ifrågasatte att det inte fanns någon debatt om "kampen" mellan Iniesta och Fabregas, och att Iniesta alltid togs före. Den lille Andrés var kanske finalens bästa spelare. Men samtidigt, det var när Fabregas kom in som Spanien verkligen fick den extra farten och spetsen som gjorde att de, enligt mig, vann matchen.

Så svaret på frågan kanske hela tiden var Iniesta OCH Fabregas och inte Iniesta ELLER Fabregas.

- - -

Nej, jag kommer fortfarande inte på vad det är intressanta saker jag funderat på när jag åkt runt i paketbussen om dagarna.

Får återkomma i frågan.

- - -

Vad hände med juli egentligen? Imorrn är det 23 juli och det känns som dagarna bara flyger förbi och sommarn snart är slut. Men det finns ju en positiv sak med det. Innebandynsäsongen kommer ju närmare och närmare för varje dag. :)

- - -

För övrigt anser jag att Ekshärads Sporthall bör byggas ut samt att Hagfors behöver en ny sporthall.


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Kul att du flyttar från Karlstad till Hagfors. Det brukar vara vanligare åt andra hållet kan jag tro...

Har du fått jobb i Hagfors eller vad är det som drar??

2010-07-22 @ 19:52:36
Postat av: =

Jacob Kjellman i Karlstad IBF ska börja i skola i Linköping. kan du kanske skriva något inlägg om hur Karlstad kommer stå sig nu när man tappar en till tongivande spelare? och vad tror du om hagfors chanser i Karlstad Open ?

2010-07-22 @ 22:06:06
Postat av: Johan C

Birgitta: Ja går emot strömmen, verkligen. Samtidigt som jag nu flyttar upp så flyttar ju garanterat många fler unga personer bort från Hagfors. Tråkigt, men sant.



"=": Detta kom som en överraskning måste jag säga. Får undersöka saken.

En analys får komma senare, men klart är ju att det är ännu ett tungt offensivt tapp för Karlstad Innebandy.

2010-07-23 @ 15:50:32
URL: http://johancarlsson.blogg.se/
Postat av: =

Ja jag läste det på tjompenonline.blogg.se han brukar ju ha ganska bra koll på innebandyn i Värmland

2010-07-25 @ 09:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0