Härlig premiär

Spelordningen kom igår. Snacka om härlig inledning för oss. Först Aston borta och sedan Alba hemma. Två seriefavoriter direkt. Men lika bra att ta tjuren vid hornen direkt. Inget värmlandsderby i Hagfors under hösten. Alla tre blir under våren, och det känns bra måste jag säga. Bättre att ha derbymatcherna som hemmamatcher under våren när serien, på olika håll, ska avgöras än under våren.

- - -

Läste i VF om Karlstad IBF. Att Lina Segerblom ska till Lockerud och att Jennie Dalgren skulle flytta till Göteborg var inga nyheter. Men att de även riskerar att tappa Pernilla Haglund och även årets succéspelare Ida Persson är nog för mycket. Ida måste vara kvar, annars blir laget oerhört tunt. Om de lyckas värva in spelare då d.v.s.

- - -

Har fått mer inside info om HIF senaste tillskott. Det var inte en spelare som var klar. Det var faktiskt två stycken, som dessutom är släkt med varandra. Jag får säga vilka det där, men jag tycker att det kan HIF få presentera på sin hemsida. 

- - -

Sista helgen i Karlstad väntar. Blir utgång med några polare, Tempel blir det om man ska vara specifik.

Kanske sista helgen i Karlstad överhuvudtaget. Vem vet.

- - -

Borde man inte få slippa hemtentor och liknande när det så bra väder??

- - -

För övrigt anser jag att Ekshärads Sporthall bör byggas ut samt att Hagfors behöver en ny sporthall.

Kommentarer
Postat av: Herr Jonzzon

Rule the danza ikväll :D

2010-06-05 @ 15:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0