Sommarlov

Idag fick jag sommarlov, GÖTT!

Men någon direkt vila fick jag inte. Redan igår började sommarjobbet på posten, eller som jag brukar säga, det bästa sommarjobbet jag haft.

Nu blir det inte jobb varje dag under juni, och tur är väl det. För på fredag börjar festen, kl 16:00 för att vara exakt. Och hela världen är inbjuden. Jag kommer, kommer ni?

- - -

Äntligen håller det på att lösa sig, den mest utdragna värvningen jag varit med om. Men snart, snart hoppas jag att vi kan presentera vår nästa värvning på hemsidan. Om inget oförutsett händer då.

- - -

HIF har spikat sin trupp. Fem nya spelare utifrån tillkommer, och ingen verkar lämna. Men framförallt kul att de tar upp tre duktiga 95:or från ungdomslagen. Bl.a. Elin Englöw berömmde jag redan efter Lilla VM 2009, och de gener Albin fick verkar även Elin ha fått tagit del av. Ska bli kul att se henne nästa säsong, såg henne igår på deras internmatch (ja match i juni, det var första gången jag såg en match i juni sedan jag själv spelade en cup i Tyskland i juni 2003) och hon imponerade på mig måste jag säga.

Men framförallt var det en annan tjej som dominerade matchen (så länge jag kollade i alla fall). Sabina Bromander, oj oj oj. Hon var överallt, högg till så fort hon fick målchans. Känns som HIF har en del sparkapital i Sabina inför kommande säsong. Tror det finns mer att få ut av henne, än vad vi sett tidigare.

- - -

Ida Persson kvar i Karlstad IBF. Viktigt del i deras lagbygge är klar därmed. Hoppas det kan trilla in någon mer bit framöver.

Adam Johansson stannar i Karlstad han också. Även det en viktig bit i herrarnas lag. Med han har de fyra stabila backar (Christian Persson, Markus Dahlén och Erik Nilsson de andra). Plus lovande Anton Kjellman och även Albin Ålander, om nu den sistnämnde blir kvar i Karlstad/Sjöstad d.v.s.

Annars har inte jag nåtts av så mycket nya rykten. Och efter en ganska livlig vår så kanske det blir en lugnare sommar.

- - -

För övrigt anser jag att Ekshärads Sporthall bör byggas ut samt att Hagfors behöver en ny sporthall.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej.

Vem är det som är sponsor ansvarig i hibs? har du något teleon nummer samt namn? har ett sponsor förslag till hibs

2010-06-13 @ 16:43:46
Postat av: Johan

Det är Richard Bjöörn.

Skicka ett mail till mig så får du hans nummer.



[email protected]

2010-06-13 @ 19:35:21
URL: http://johancarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0