Hagfors dominerar!

Förra veckan kom killarnas trupp till 17-SM ut och HIBS var, tillsammans med Sjöstad, den mest dominerade i truppen med fem spelare. Idag kom tjejernas dito och även där dominerar Hagfors, nu förstås i form av HIF. HIF har med sex spelare och ytterligare en kan komma med när det ska bestämmas om den andra målvaktsplatsen. Jag fick för mig att tippa i HIF:s gästbok om att jag trodde åtta spelare skulle komma med. Och jag var ganska nära. På min lista var förstås Linnéa, Adina, Katrin, Malin, Maria och Emma, och även Sofie som alltså fortfarande har chans att komma med. Men jag hade en till, en riktig rollspelare som jag tror skulle vara bra att ha med i en trupp, men jag har verkligen ingen superkoll på daminnebandyn i Värmland, så det kan mycket väl vara så att någon annan i truppen uppfyller de kraven. Vem det var då? Nja, det säger jag inte. Men kan väl säga att hon oftast springer runt med ett leende på läpparna.

Och ja just ja, stort GRATTIS till Linnéa, Adina, Katrin, Malin, Maria och Emma! Ska bli kul att följa er i Nyköping!

Och visst är det helt jäkla självklart att den två år "för unga" Adina Augustsson kom med. Det tror jag ingen kan protestera mot. 15 år gammal och redan oerhört mogen i sitt spel, utmärkt pådrivare och två-vägscenter.

Ska väl inte heller glömma att uppmärksamma att både Johanna Karlsson (Sjöstad) och Alexandra Eriksson (Skoghall) som båda har sin rötter uppe i skogen har chans att komma med i truppen, de slåss om de två sista platserna.

---

På tal om Värmlandslag så möter vi killarnas lag idag i Älvstrandshallen, matchstart kl 19:30. Och förstås så spelar Edhinho, Albin och Jesper i "fel" lag. När det gäller André och Victor så ska målvakterna rotera så att alla tre får stå, alltså de kommer spela i båda lagen.

19:30 som sagt, och som Krille sa "se upp nu juniorer, idag kommer det smälla" ;).

---

Sportlov, varför har man inte det på Universitet för? Underbart gött.

---

Trading deadline igår, som vanligt många trader, även om de där stora övergångarna saknades, men det hade man lite på känn innan i och för sig. Men som vanligt var dock lika roligt att höra diskussionerna, analyserna och sågningarna från experter i studion. Och experterna var väl typ tio till antalet, slå det svensk tv om ni kan!

---

För övrigt anser jag att Eskhärads Sporthall bör byggas ut samt att Hagfors behöver en ny sporthall.

Kommentarer
Postat av: Jan

Hur gick kvällens match?

2010-03-04 @ 22:48:08
Postat av: Jan

Hur gick kvällens match.

2010-03-04 @ 22:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0