Vilken upphämtning!

Jag var nog inte ensam som efter första perioden igår mellan HIF och Fröjered tänkte "nej, inte samma visa som ifjol". 0-3 stod det på resultattavlan och Fröjered var verkligen det bättre laget. Men HIF grävde inte ner sig, inte ens när Fröjered bet ifrån i andra perioden med två mål, och drog ifrån trots HIF reduceringar.

Men med basic och för delen lite mer primitivt spel, mycket skott på mål och mycket trafik och som Färjestads säger "stort hjärta och hårt arbete" kom HIF steg för steg närmare. När Adina Augustsson, HIF:s bäste enligt mig, gör 5-5 lyfte nästan taket i Älvstrandshallen. Fröjered kommer inte upp i den press de hade innan målet, nerver även hos dom, precis som HIF hade i första.

Om taket nästan lyfte vid 5-5 så gjorde det verkligen det när "veteranen" Hanna Ek avgör några sekunder in i sudden.

Vilken insats, vilken moral! Underbart jobbat tjejer! Man blir stolt som hagfôrsing!

---

Jag vet inte om någon från brandmyndigheten var i Älvstrandshallen igår, och tur var väl det. För det fullt till bristningsgränsen. Och det är ju inte första gången, bara denna säsongen var det "proppfullt" när vi hade USM, under DM-helgen, när HIF hade derby mot Munkfors. Och säkert någon mer gång.

Folk vill se innebandy i Hagfors, men som ni alla vet är hallen för liten, jag hoppas att framgångarna för klubbarna och det STORA publikintresset ger ringar på vattnet högre upp så att säga.

---

HIF är ju nästan i division 1, men bara nästan. Än så länge leder Fröjered serien och kommer så göra om inte HIF vinner på lördag. Men det gör det väl? Jag hoppas och tror det i alla fall. Men hoppas bara inte att tjejerna tror att det är klart, men jag är övertygad om lagets duktiga ledare kommer se till att ingen tror att det klart förrän det verkligen är klart.

---

Det börjar hända saker i Silly season i Värmland! Härligt!

Henrik Stjernberg till Skoghall! Jag har hört lite rykten och spekulationer om det, men trodde inte kanske att det skulle bli så, men visst är det kul när man blir överraskad. Hur som helst, en kanonvärvning av Skoghall. Henrik är enligt mig bästa centern i Värmland, som kanske inte gjort sin bästa säsong i år, men får han vara skadefri då blir han en nyckelspelare för Skoghall. Att kunna presentera Henrik så snabbt och tidigt måste ju även underlätta för att både kunna värva andra spelare samt behålla de som ännu ej skrivit på nytt kontrakt.

Enligt Bugarski så vill de ha lillebror Stjernberg också. Men han rycker också ju Karlskoga. Och Lesjö lär ju vilja ha kvar. Väntar med spänning på fortsättningen! Karlskoga förresten verkar, till skillnad från ifjol, ge sig ut på värvarjakt. Flera killar verkar vara på ingång, eller ja Karlskoga verkar vara intresserade av dom i alla fall.

Lesjö lär ju inte heller sitta å bara kolla på när Henrik försvinner, Magnus kanske följer efter och Johannes Larsson kanske hamnar i Falun. Undrar vad Mippe och Robban har för ess i rockärmen?

---

DM-guld i fredags! Stort! Härligt jobbat killar!

---

För övrigt anser jag att Ekshärads Sporthall bör byggas ut samt att Hagfors behöver en ny sporthall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0