Årets bomb?

Silly season är i full gång. Och HIBS har gjort klart med sitt första nyförvärv. Vem det är? Håll koll på hibs.nu under måndagskvällen.

Men övergången blir nog ingen s.k. transfer-bomb. Eller ja, vem vet. ;)

Det som dock kan bli Årets transfer-bomb i innebandysverige är denna. Sara Kristoffersson till Mora! Ja faktiskt. Ryktena går. Hon ska tydligen ha varit i Mora under veckan. Att lämna ärkerivalen Falun för Mora är nog årets mest kontroversiella övergång på både dam och herrsidan. Ifall vad jag kan komma.

Ska bli spännade att se vart hon hamnar. IKSU sägs ju rycka i henne också.

- - -

På tal om Mora. De har en riktigt fin 90-91 kull på herrsidan. Men nu verkar det som att den är på väg att slåss i spillror. Dalen vill ha Jonas Svahn, Johan Tomth rycker Mullsjö i, Petter van Keppel ska tydligen var så gott som klar för Mullsjö och den kanske bäste av de fyra, Bobby Edberg (för övrigt så tog det mig ett bra tag innan jag fattade att killen verkligen hette Bobby och inte bara hade det som smeknamn) väljer mellan Warberg och just Mullsjö. Sedan finns väl alternativet att stanna i Mora för alla fyra också. Men orkar man säga nej till lockropen från SSL?

- - -

Friman ska tydligen har fått lämna Skoghall. Och nu pågår spekulationerna, blir det Lesjö igen? GS kanske? Eller kanske t.o.m. Vålberg? Vi får helt enkelt vänta och se vart killen som bor i Sunne spelar nästan säsong.

- - -

Ny kurs börjar imorrn, eller ja idag (måndag). Specialpedagogik, det ska bli mycket intressant. Ett ämne där jag har mycket dåliga förkunskaper och har mycket att lära mig. Hoppas det blir en bra och givande kurs.

- - -

För övrigt anser jag att Ekshärads Sporthall bör byggas ut samt att Hagfors behöver en ny sporthall.

Kommentarer
Postat av: MR X

Friman till Hagfors kanske?

2010-05-10 @ 13:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0