Mora vill ha mer

Tydligen så räcker det inte med världens bästa spelare och Sveriges bästa center, nej KAIS Mora vill ha fler spelare till sitt damlag. Bara idag har jag hört att två spelare är på gång. En av dessa två har meriter i klass med både Wijk och Kristoffersson, men ska inte ansluta förrän efter jul p.g.a. barnafödande. Namnet, nja, lovade att hålla tyst om det.

Begreppet Real Mora har redan börjat användas.

Den andra är värmländska, vilket skulle innebära att värmlandskolonin i Moras damlag utökas till fyra (än så länge är väl Amanda Johansson kvar, eller? Alltså officellt i alla fall, vet att en flytt kan vara på gång dock). En värmländska alltså, men inte ifrån Karlstad IBF.

- - -

Kaffe, den dryck som vi svenskar dricker nästan mest av alla i hela världen, är en dryck som undertecknad ännu inte fastnat för. Trots X antal veckor som lärarkandidat på olika skolor och därmed många kafferaster så har jag inte fastnat för kaffets förföriska (?) smak.

Men jag känner att det börjar bli dags nu. Inte för att jag känner ett sug av att jag måste dricka kaffe. Men helt ärlig, jag är 25 år nu och det känns ju lite dumt när man är på nån middag och får säga:

"Nej tack, ja dricker inte kaffe."

"Vill du ha te istället?"

"Nja, nej, jag dricker inte te heller."

"Okej, vi har läsk, går det bra?"

"Ja, jo, det går bra."


Känns som det är dags att lämna barnbordet nu när man är 25 år och joina de vuxna i kaffedrickandet. Jag har till januari på mig att lära mig har jag bestämt. Då blir jag klar med lärarutbildning och att vara lärare och inte kunna dricka kaffe, nej det går ju inte för sig. Knappt åtta månader på mig att lockas av den inte så helt underbara smaken av kaffe. Kanske får köpa mitt första paket socker någonsin för att ta mig igenom detta.

- - -

Ser ljusare och ljusare för en av våra tilltänka värvningar. Några av kanske tycker att det lite stilje, men i det byråkratiska Sverige tar vissa saker en tid att få igenom. Men det ser som sagt ljust ut för en värvning som vi verkligen vill ska gå i lås.

- - -

För övrigt anser jag att Ekshärads Sporthall bör byggas ut samt att Hagfors behöver ny sporthall.

Kommentarer
Postat av: japp

malin dalbjer Falun på g maybe

2010-05-26 @ 09:15:10
Postat av: Johan

Det var du som sa det. :)

2010-05-26 @ 10:41:46
URL: http://johancarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0