Stilje?

Nu har det att varit lite stilje på sistone när det gäller Silly Season eller vad säger ni?

Jag har fått förklarat för mig att Markus Larsson tydligen inte alls vart klar för Arvika, utan att han istället skrivit på Sunnanå. Niklas Lundqvist ska tydligen vara nära att göra detsamma, vilka högoddsare eller vad säger ni?

Anden till GS? Nej det blev det tydligen heller inte något med. Inte enligt huvudpersonen i fråga i alla fall.

Annars då? Vad händer? Kommer Karlstad att välja att ersätta internt eller är det externa spelare på ingång?

Blev Fredrik Bergström den sista gubben in i Skoghall?

Men frågan är vem blir reservkeeper bakom Niklas Nilsson?

Ligger det nån sanning i att Robin Sjöberg ska vara på gån till Skoghall?

Vad har Lesjö på gång mer än Staffan (vilken jag är ganska säker på spelar i svart-vitt till hösten)?

Ska Karlstads damer lyckas värva in någon av de mer etablerade namnen de kontaktat? (Hoppas, hoppas!!)

Frågorna är många, svaren är få. Men de kommer väl, förr eller senare.

- - -

Nog för att jag verkligen är för att Karlstad och Sjöstad ska samarbeta och att de har fördjupat detta. Det är helt rätt väg att för dom tycker jag. Men helt ärligt, Karlstad/Sjöstad nja det är inget namn jag förespråkar i alla fall. Nu har jag förstås 0,00 att säga till om i frågan, men Karlstad/Sjöstad känns inte alls rätt, på något sätt. Då kan man väl lika gärna döpa om sig till bara Sjöstad då, eller kanske NB 87? För att väcka lite minnen från gamla dagar.

Eller kanske blir det KS 10?

Samarbetet verkar bra med mer uppstyrd organisation, men namnet, nja, det föll mig inte i smaken.

Nu är det väl inte offiecellt än heller ska man kanske tillägga.

- - -

Ny vecka har börjat, var upp till Hagfors idag. Lämnade tillbaka proven till "mina" elever. Sedan blev det ett besök hos familjen Gustafson/Larsson i deras nya hus. Snacka om att få mer ytor än tvåan här nere i Karlstad. Det blir nog bra för lille Melker det. När han väl vågar sig ut på gräsmattan. ;)

- - -

Imorrn bär det av till Värmlandsarkiv. Jag ska guida Lina Segerblom genom födelseböcker, kyrkböcker, emigrantregister och så vidare. Ska bli spännande att se vad vi hittar i de dammiga gamla böcker, eller ja så dammiga är de kanske inte. Allt är ju digitalisera numera.

- - -

För övrigt anser jag att Ekshärads Sporthall bör byggas ut samt att Hagfors behöver en ny sporthall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0