Derbydags!

Äntligen kan vi bjuda vår hemmapublik på ett derby på hemmaplan. Arvika kommer som bekant på besök. En förening jag har full respekt för. Man i flera år satsat målmedevetet på sina egna unga spelare, ledarutbildningar (Värmlands bästa och mest utbildade ledare?) och tillsammans med att man fick lite rutin från några Mangskogskillar (med rötterna i Arvika visserligen) blev en kombination som var mogen för ta klivet upp från div 3.

Nu tror jag att Arvika trots tabelläget just nu kommer hänga kvar, och en förening med så många unga lovande spelare både i A-laget och U-laget och en hel hög med "äldre" profiler i A-laget hör hemma i div 1.

Men idag hoppas jag de åker hem med noll poäng. Idag ska vi vinna, det finns inget annat som gäller.

- - -

Lesjöfors - GS är det också. Synd att matcherna går samtidigt, hade gärna velat sett den. Men förstår att både Lesjö och vi har matcherna på fredagarna, brukar bli lite mer med folk då. Hoppas på fullsatt i Älvstranden om två timmar.

- - -

Nej nu ska jag se klart Remember the Titans och sen blir det Älvstranden resten av kvällen.

- - -

För övrigt anser jag att Ekshärads Sporthall bör byggas ut samt att Hagfors behöver en ny sporthall.

Kommentarer
Postat av: Titti

Grattis till segern!



Ja, det var synd att de inte satsade på en ny hall åt er samtidigt som de byggde om skolan.

Dels för att det finns behov för det och dels med tanke på att ni har NIU med innebandy.

Ni kan ju hoppas att era "höjdare" som var på plats idag ser behovet. :)

2010-11-27 @ 01:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0