Hennes namn är...

Fan va kul det är att vinna matcher. Vilken grym känsla man hade i kroppen på vägen hem från Gävle. Killarna visade en grym lagmoral visade i sista perioden och vände matchen. Hoppas vi kan bjuda till dans på lördag hemma mot Alba, seriefavoriterna. Kl 17:00 Älvstrandshallen på lördag, var där!

- - -

Idag (eller igår är det väl nu) var jag såg HIF mot Fröjered. 6-3 blev det till HIF och det var en bra match, hög tempo, mycke chanser. Men det som jag, och förmodligen alla andra, har på näthinnan när gick hem var en hon som avgjorde matchen. Hon må vara 13 år gammal, men inte märks det när hon spelar. Jonas Ekman trodde inte sina ögon när han kollade i matchprotokollet och läste #11 Johanna Hultgren 13 år. På läktarn gick surret så fort hon hade bollen "kolla vilken teknik", "ja och har du sett skottet" och "ja och bara 13 år, helt sjukt".

Och vad kan man göra än att bara instämma. Jag skulle nog inte tro att det var sant om jag inte sett henne spela, men jäklar va bra hon är alltså. Undrar hur bra hon är om några veckor, då blir hon ju hela 14 år.

Sen ska man ju inte glömma att det var en bra insats av hela laget som ledde fram till segern, men en dag som denna kan man ju inte undgå att nämna den där 13-åringen lite extra.

- - -

För övrigt anser jag att Ekshärads Sporthall bör byggas ut samt att Hagfors behöver en ny sporthall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0