Lilla VM

Under helgen avgörs Lilla VM (Värmlandsmästerskapet/n) för P/F12 och P/F14 här i Värmland. Jag har varit med på ett av kvalspelen för P14 där våra Hibs-grabbar vann fyra raka matcher med en målskillnad på 29-2. Semifinal mot Karlstad imorrn och sedan kanske final mot antingen Karlskoga eller Skoghall.

Även HIF F12-lag (mycket överraskande, eller inte) är också klara för semifinal. Kristinehamn väntar för deras del. Deras semi spelas redan kl 9 och som den innebandynörd jag är så måste man ju hänga med ner och se den så det uppstigning kl 6:00, alltså som si så där 5,5 timmar. Borde med andra ord vara i säng redan, tur man slipper köra i alla fall.

Lilla VM tycker jag är ett skönt och lite annorlunda avbrott mitt i säsongen. En del säger, varför har man Lilla VM när det finns DM? Men Lilla VM blir ett annorlunda moment, kortare matcher, kval och slutspel samma helg. Det blir som en mini-cup. Sen att flera lag samlas på samma plats, publiken kan få se de duktigaste lagen i årskullarna gör upp om medaljerna.

- - -

Kul att Hibs för andra året i rad har med ett lag i slutspel. Ifjol kom ju 95:orna som bekant till semi, där Arvika blev lite för svåra. Och i år har 96:orna lyckas med samma bedrift. Hoppas de kan slå Karlstad och ta sig till finalen.

HIF var ju också med för andra året i rad. Även deras 95:or var med förra året, även då slutade äventyret i semin.

- - -

Melodifestivalen började idag (eller ja igår, lördag). Jag råkade höra det på nyheterna igår morse, annars hade jag helt missat att det skulle börja. Är det bara jag som varit i mediaskugga eller har medias intresse minskat?

Hur som helst. Låtarna var av, som vanligt, blandad kvalité. Oftare åt det sämre hållet. Swingflys låt funkade, resten? Nja, det hade jag missat.

Pausunderhållningen och presentationerna av låtarna? Var det seriöst det bästa de kunde komma på? Detta har man tydligen varit med och betalt för. Hoppas SVT kan använda mina pengar till något bättre nästa gång.

- - -

För övrigt anser jag att Ekshärads sporthall bör byggas ut samt att Hagfors behöver en ny sporthall.

Kommentarer
Postat av: F-12 förälder.

Tror inte att det var överraskande att Hif F12 gick till semi,var faktiskt ganska väntat.

2011-02-07 @ 14:44:58
Postat av: Johan C

Jag tycker heller inte att det var överraskande. Jag skulle vara lite ironisk i texten, men det kan lätt misstolkas.

2011-02-07 @ 17:49:41
URL: http://johancarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0