Dan före dan!

Sitter här i lägenheten och försöker fatta att imorrn börjar det, DEN STORA FESTEN! Varje höst längtar jag efter 15-SM och i år är det ju omöjligt ännu med mer längtan. SM spelas ju här i Värmland. Att alla ni värmlänningar ska få chansen att se denna stora fest är riktigt kul. Kommer ni till Karlstad under tors - sön kommer ni få se dramatik, glädje, sorg, snygga mål, fantastiskt duktiga spelare, de blivande stjärnorna och framförallt riktigt riktigt bra innebandy!

Det är eliten av alla 95:or (och 96:or) som kommer på besök, och det händer inte varje dag att en hel kull kan samlas på det här sättet, och det var nästan 10 år sen det senast hände i Värmland. Så se nu för f*n till å komma till Karlstad under helgen och både heja fram Värmland till segrar, och se alla denna underbara innebandyn.

- - -

Hilda Eriksson har blivit utsedd till lagkapten för tjejernas Värmlandslag. Och därmed kan man nästan säga att det börjar bli en liten tradition med lagkaptener från Hagfors i 15-SM. Ifjol var Adina Augustsson kapten för tjejerna och 2009 var Albin Englöw kapten för killarna.

Jag är säker på att Hilda kommer göra en bra jobb som kapten och tillsammans med de andra HIF-tjejerna Elin, Cecilia, Julia, Linnéa, Johanna och Emma vill jag önska ett litet extra LYCKA TILL under helgen. För trots allt är man ju hagfôrsing.

- - -

Under SM ska jag vara överledare för Värmlandslagen. Jag hoppas jag kommer få tid att blogga lite under SM. Men jag har ingen aning över hur mycket tid det blir över. Först och främst ska jag se till att ledarna och spelarna kan koncentrera sig på att spela och leda laget på bästa sättet. 

- - -

HJ17 (Värmlandslaget) har träningsmatch (internmatch) idag i Molkom och det ska bli kul att se den matchen. Känns som Värmland på pappret har en mycket starkt lag, många spelar i förbundsserierna och är framträdande.

- - -

För övrigt anser jag att Ekshärads Sporthall bör byggas ut samt att Hagfors behöver en ny sporthall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0