Innebandy är inte allt

Innebandy är inte allt. Det finns saker som är så oändligt mycket viktigare. Att få vara frisk, att känna att man är älskad, att få bli uppskattad för den man är, att få äta sig mät var dag och jag kan fortsätta hur länge som helst. Innebandy är inte allt, långt därifrån. Den här veckan har jag och många med mig fått inse det igen.

I måndags fick en våra spelare ett besked som ingen vill få. Han har fått diabetes, ett ord som avskräcker en, man blir nästan rädd, illamående när man hör det. Hur farligt är det? Kan vara idrottare och ha diabetes?

Det är förstås en allvarlig sjukdom, man tack vare den medicinska forskning kan man leva med diabets om man sköter sin medicin. Man kan t.o.m. idrotta på elitnivå.

Och tro mig, Marcus kommer inte nedslås av detta. När jag pratade med han idag sa han direkt till veckan kan jag få börja träna igen! Jag blir så rastlös här! När var det DM var? 1 feb va? bra då ska jag vara helt fit for fight igen!

Och tro mig, den 1 feb kommer Marcus kommer vara tillbaka fit for fight. Killen har en vilja av stål och älskar att idrotta och spela innebandy. Inget kommer stoppa han, det kan ni lita på.

Innebandy är inte allt, men för många betyder det oerhört mycket. Och den 1 februari hoppas jag att alla ni kommer vara plats i Älvstrandshallen och hälsa en stor kämpe (och en dessutom mycket mycket duktig innebandyspelare) tillbaka. För inget kommer stoppa Marcus från att vara med och slåss som mot Arvika i DM-semifinalen.

- - -

Nästa inlägg blir det en rapport från SM.

- - -

Ibland får man samtal från oväntat håll. Fick det igår och det var jäkligt glädjande. :D

- - -

För övrigt anser jag att Ekshärads Sporthall bör byggas ut samt att Hagfors behöver en ny sporthall.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Det är bra att man har fått reda på vad det är för fel på Marcus, men vilken kille. Han kunde nästan inte gå inne på MC Donalds i Kristinehamn i lördags efter Skövde cupen och på söndagmorgon var han med och spelade match i Munkfors. Finns inget som kan stoppa den grabben. Tänka om man hade lite av hans kämparglöd så mycket bättre allt skulle bli.

2011-01-16 @ 09:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0