Dags för rättning!

Som på alla prov måste det ske en rättning. Och så även när det gäller mitt förslag på serieindelning.

Vi kan börja med damerna.

Jag trodde ju på dessa lagen (http://johancarlsson.blogg.se/2010/april/serieindelningar.html). Och SIBF höll med, då de idag presenterade exakt samma indelning, http://www.innebandy.se/templates/page____139122.aspx.

36 rätt av 36 möjliga med andra. MVG! ;)

Herrarna då?

Jag trodde ju på följande http://johancarlsson.blogg.se/2010/april/serieindelningar.html. SIBF höll med på mycket. Men inte allt.

På de fyra nordligaste serierna (NN, SN, ÖS och MS) var det full pott, 48 rätt av 48 möjliga.

Men sen nere i Götaland gick det så där.

Jag trodde ju på:

Västra Götaland

1 IBF Göteborg
2 Östra
3 Vänersborg
4 Lerum
5 Stenungsund
6 Skövde
7 Tygriket
8 Floda
9 Barnarp
10 Skilingaryd
11 Sävsjö
12 Västervik

Södra Götaland
1 Tvååker
2 Halmstad
3 Palmstaden
4 Engelholm
5 Södra-Dal
6 Malmö
7 Åstorp
8 CL (Kalmar)
9 Carlshamn
10 Ljunby
11 Röke
12 Torsås (Slätafly)

Alltså en indelningen med de 12 sydligaste lagen i en serie, och de 12 nordligaste i den andra. SIBF å sin sida, de tyckte annorlunda.

Division 1 Västra Götaland
FBC Engelholm
FBC Lerum
Floda IBK
Halmstads IBK
IBF Göteborg
IBK Tygriket 99
IBK Vänersborg
Munka-Ljungby IBK (ner)
Skövde IBF
Stenungsunds IBK
Tvååkers IBK (upp)
Åstorp-Kvidinge IBS

Division 1 Södra Götaland
Barnarps IBK
Calmare Lindsdale IBC
Carlshamns IBK (ner)
IK Södra Dal
Malmö FBC
Palmstadens IK
Röke IBK (ner)
Skillingaryds IK
Slätafly/SK IBK (ner)
Sävsjö IBK
Westerviks IBK
Östra SK Jönköping

Man valde alltså att istället dela in i söder + östra del samt en ren västserie. Man kan förstås ha åsikter om det är bättre fär Västervik att åka till Malmö istället för Göteborg och att Engelholm möter Vänersborg istället för Torsås (Kalmar). Men SIBF valde att dela så i alla fall.

Men detta är ju preliminära indelningen, så kanske det ändras så jag får rätt till slut ändå.

Vad blev det då? 48 i de fyra första. Plus 7 i vardera SG ocg VG, 14 rätt. 48 + 14 = 62. 62 av 72 rätt, G men inte mer.

Totalt blev det alltså. 98 rätt av 108 möjliga.

Får plugga på mer till nästa år tror jag. :)

- - -

STORT STORT GRATTIS PÅ FÖDESLSEDAGEN SYRRAN! 34 år idag! :)

- - -

För övrigt anser jag att Ekshärads Sporthall bör byggas ut samt att Hagfors behöver en ny sporthall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0