Vilken värvning!

För nån vecka sedan fick jag ett SMS från Henke Jakobsson "Sara Kristoffersson har setts i Mora, kan vara på väg över". Jag skrev ett inlägg om det, men trodde knappt själv på det. Liksom inte skulle väl världens bästa spelare lämna Falun för ärkerivalen?

Men tji fick jag. Idag (eller ja i söndags) presenterades hon som Mora-spelare. Vilken värvning! Årets värning i svensk innebandy alla kategorier. Detta slår alla finnar till FCH, schweizare till Mullsjö. Ja vette fan om det inte till och med kommer slår Kimmo Eskelinen framtida övergång till Storvreta eller vilket lag det nu blir. För i detta fallet ville Falun ha kvar spelaren (förmodar jag, tjänstefel annars), med Warberg i Kimmogate var de som sa nej (tjänstefel det också i och för sig), inte spelaren.

Årets bomb utan tvekan. Silly season går in sommarn med en riktig smäll.

Kanske kommer det fler. Anna Wijk har ju flaggat för att hon kan vara på väg att lämna IKSU. Inte kan väl Mora lyckas landa nästa supervärvning? Detta är vilda spekulationer och inget rykte. Eller kanske Rönnby? Vi får se, ska bli spännande.

- - -

Var återigen en vecka med dåligt bloggande. Inte för att det inte händer saker, med andra ord det finns saker att skriva om. Men ibland finns inte lusten till att blogga. Och ibland hinner man inte. Jag lovar inget, men jag ska försöka vara lite mer frekvent. Jag är inte i alla fall inte som Jogus som måste ta ledigt från bloggandet i tre månader för att orka med vintern. ;)

- - -

VM börjar snart. Ja det riktiga VM, inte B-VM i hockey, utan fotbolls-VM. Världens största, bästa och mest magiska fest. Världens 32 bästa (?) länder gör om guldmedaljerna. 2006 var jag på plats i Tyskland. Nu blir det ingen tripp till Sydafrika, av många skäl, men det ska bli fruktansvärt underbart kul att få följa denna fest från 11 juni till 11 juli från TV:n.

Jag har börjat min uppladdning. Idag (eller ja igår) blev det VM-krönikorna från 2006, 2002 och 1998. Lika roligt varje gång man ser dom. Minnena väcks till liv. Och som den nörd jag är blir jag lika glad varje gång jag högt kan säga i lägenheten "Di Biagio skjuter i ribban, på mitten av ribban" när han lägger upp bollen för den avgörande straffen mellan Frankrike och Italien i kvarten 1998. Eller i kvarten 2002 mellan Sydkorera och Spanien att jag innan man ser Sydkoreas sista straffskytt kan säga att det är lagkaptenen nummer 20 Hong. Ni minns väl vem som missade för spanjorerna va?

Jag förstår mycket väl att detta är totalt onödigt vetande, men fotboll är världens bästa sport (ja bättre än innebandy, så är det). Och jag har ett bra minne, vilket folk påtalar för mig ofta och som jag i och för sig påtalar för många också, och att kunna skryta lite för sig själv i min ensamhet, det är något jag trivs med.

Låter helt konstigt kanske, men vi nördar är ju lite konstiga. ;)

- - -

Jag vill egentligen inte tänka tanken, vill liksom inte att hoppet ska finnas. Men lika fan, så kommer jag på tanken då och då, tänk om. Tänk om det blir ett bra besked. Tanken kittlar, varje gång. Även om jag vet att chansen är liten, hoppet ska vara ute egentligen. Men kanske inte ändå.

- - -

Går in min tredje sista skolvecka. Heldag väntar nu idag (måndag), annars är det två halvdagar denna veckan i övrigt. Nästa vecka två halvdagar till och under den sista veckan väntar en enda lektion. Sedan sommarlov! Eller ja sommar i alla fall. Eller ja, hoppas jag i alla fall.

- - -

Sara Kristoffersson till Mora. Wow!

- - -

Dan, bättre nu eller? Med lite mer daminnebandy i bloggen. ;)

- - -

För övrigt anser jag att Ekshärads Sporthall bör byggas ut samt att Hagfors behöver en ny sporthall.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska det vara värvningen av Kristoffersson som reder ut allt i KAIS tro? Annars har det varit lite turbulent i klubben och en hel femma har redan aviserat att de flyttar från klubben av olika skäl. Fler kan vara/eller är på väg från klubben. Hagfors Amanda Johansson, en av KAIS defensiva backar, flyttar ju t.ex. till Gävle.

2010-05-24 @ 07:07:00
Postat av: Guldtränaren

När ska du hylla mig som tagit England och Italien till 2 VM-guld i FM? ;)

2010-05-24 @ 20:10:06
Postat av: Anonym

Joaquin var det ju, den stackarn :)

2010-05-24 @ 23:50:07
Postat av: Johan

Annonym 1: Du verkar vara mer insatt än undertecknad. Vet dock om att Amanda var på väg bort att Gävle var aktuellt. Pojkvännen ska ju lira i Brynäs. Hoppas förstås för Moras skull att Sara kan hjälpa dom till stabilitet (om det nu behövs) och framgång.



Guldtränaren: Finns inga bevis. ;)



Annonym 2: Ja du har så rätt. Med ond ljumske och darrig ben gick den då 20-årige Joaquin fram och lägger en dålig straff i bra höjd för målvakten. Spanien var ute ur VM, eller ja de blir det när Hong gör mål därefter.

2010-05-25 @ 02:19:59
URL: http://johancarlsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Kul att du bloggar! Fortsätt så :D

2012-03-19 @ 00:45:01
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0