Wow, de trodde jag verkligen inte

Stiljen jag skrev om igår försvann ganska snabbt. Kastvindarna gjorde entré idag.

- - -

25:e mars "sa" Alex Bugarski följande ord i VF, "– Jag räknar med att vi kommer att få in sex-sju nya spelare i truppen inför nästa säsong. Fem av dem ska gå rätt in i startuppställningen." Jag vet inte hur många som verkligen trodde att de skulle lyckas, fem spelare som skulle rakt in är inte lätta att hitta. Men nu får man nog säga att de lyckas. Jag trodde nog inte riktigt på det, men jag hade fel.


Igår hörde jag via en kompis att Staffan Eriksson var på väg till Skoghall. Jag trodde inte riktigt på det. Han hade ju aviserat att han inte skulle i Karlstad för att det inte skulle gå att kombinera med att bo i Hällefors och spela Allsvenskan i Karlstad. Så att han skulle gå till Skoghall, åka ännu längre därmed, nej de trodde jag inte på.

Men jäklar vad fel man kan ha ibland. Jag var ju rätt säker att han skulle hamna i Lesjö. Men icke, det blev Skoghall som sagt. Alex Bugarski lyckas igen, vilka nyförvärv han och Skoghall fått. Henrik Stjernberg är enligt mig bästa centern i Värmland, Daniel Ekstam är för bra för division 3 (gamla) och är han fulltränad blir han ett tillskott i Allsvenskan. Djos och Lindén har värdefull rutin från både kvalserien och att spela i ett topplag i division 1. Dessutom kommer de precis som Fredrik Bergström utifrån, nytt blod i de värmländska klubbarna därmed, välbehövligt. Bergström och Djos är ju backar, en position som Skoghall behövde förstärka upp. Sen att Lindén och Bergström i grund och botten är värmlänningar är riktigt kul får jag säga. Och nu också Staffan Eriksson, en stabil 40-50 poängsmakare. Bugarski ger också intentioner om att fler spelare kan vara på väg i VF, en poängkung och toppspelare. Kan det kanske vara Robin Sjöberg från ÖSK? Eller är det nån annan som är Skoghalls sista (?) ess i rockärmen?

Tronskiftet i värmländsk innebandy måste väl ske nästa säsong?

Eller kan Karlstad kontra? Spelar eller mediaansvarig (eller vad han nu är) Erik Wiktorsson gav intentioner att man ska ge mer förtroende till Collingfemman nästa år och att de inte skulle vara så mer aktiva på transfermarknaden. Man har ju fått in Kongstad, fått tillbaka stabile center Mattias Österdahl och Falk verkar ju även vara nära en comeback. Tre bra spelare, men då försvinner ju också Henriksson, Staffan och förmodligen också Adam Johansson. Men talangen finns i Collingarna samt några till. Men inte så mycket att de redan nu ska kunna utmana Skoghall. Tror jag i alla fall, jag har ju dock fel ibland. ;)

Bugarski är dock oerhört ödmjuk i VF ”Vi ska hänga kvar i allsvenskan i alla fall, minst”. Ja gör ni inte det med detta laget, då är det ett rent fiasko.

Dock jag har ett frågetecken när det gäller Skoghall. Vem ska vara back-up för Niklas? Hedin vet jag tilltänkt men det blev ju RIG. Så vem blir reservkeeper?

Silly season är i full gång, fan vad kul det är. Och än det inte över. Ingen av klubbarna (de värmländska) i vår serie, div 1, har presenterat ett enda nyförvärv. Vem ska bli först? Eller ska inget lag värva nåt? Vi får se helt enkelt.

- - -

Men det finns ju också en baksida. Men så många nya spelare i Skoghall, sex till antalet just nu, vad händer med truppen från förra året? Alla kan ju inte få nytt kontrakt eller vilja vara kvar.

- - -

Svec klar för FBK också. Gött! Då var truppen i princip klar. Bara Walle får tummen ur och skriver på så kan vi sikta in oss på SM-final i april 2011.

- - -

För övrigt anser jag att Ekshärads Sporthall bör byggas ut samt att Hagfors behöver ny sporthall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0